Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου 2010

«Αποσιωπούν» ότι είναι Δημοκρατικοί

The New York Times

Ο Αμερικανός βουλευτής Μαρκ Σάουερ του Μίσιγκαν αποφεύγει να αναφερθεί στα νομοσχέδια τα οποία υπερψήφισε κατά την πρώτη του θητεία στο Κογκρέσο, που περιλαμβάνουν το σχέδιο των Δημοκρατικών για στήριξη της οικονομίας και τη μεταρρύθμιση του συστήματος υγείας. Υπενθυμίζει όμως στους ψηφοφόρους του όσα νομοσχέδια καταψήφισε, διακηρύσσοντας ότι «είναι υποχρεωμένος 10 φορές την ημέρα να αναρωτιέται: τι πιστεύει η Ουάσιγκτον;».

Από την πλευρά του, ο Γκλεν Νάι, βουλευτής στη Βιρτζίνια, δεν λέει στις τηλεοπτικές του διαφημίσεις πως είναι Δημοκρατικός. Εκφράζει ωστόσο τη βαθιά του ανησυχία για το δημοσιονομικό χρέος, λέγοντας: «Ορθωσα το ανάστημά μου απέναντι στην κομματική ηγεσία και ψήφισα όχι».

Οι προεκλογικές καμπάνιες των ευάλωτων αυτών Δημοκρατικών βουλευτών είναι ενδεικτικές της στρατηγικής του κόμματος, που προσπαθεί να διατηρήσει τον έλεγχο της Βουλής στις εκλογές του Νοεμβρίου σε μια στιγμή που οι Ρεπουμπλικανοί δαπανούν σαφώς περισσότερα χρήματα από τους Δημοκρατικούς.

Δύο χρόνια μετά την άφιξή τους στην Ουάσιγκτον με ένα μήνυμα ελπίδας και αλλαγής, οι Δημοκρατικοί υποψήφιοι αποφεύγουν να προβάλλουν τα επιτεύγματα του κόμματός τους, αλλά, αντίθετα, προτιμούν να αποστασιοποιηθούν από την ατζέντα του. Οι ενδιάμεσες εκλογές για τη μερική ανανέωση του Κογκρέσου σε ενάμιση μήνα περιστρέφεται γύρω από μια σειρά σοβαρών ζητημάτων, ειδικά καθώς διακυβεύεται ο έλεγχος του Κογκρέσου σε αυτήν αναμέτρηση. Μια ματιά στα θέματα της προεκλογικής εκστρατείας των υποψηφίων, όμως, και των εικόνων που επιστρατεύονται από τους Δημοκρατικούς, φωτίζουν τα μέσα με τα οποία επιχειρούν να προσωποποιήσουν τις μονομαχίες τους και να αποφύγουν να προσδιοριστούν ως ιδεολογικοί εταίροι του προέδρου Ομπάμα ή ως μέρος του κατεστημένου της Ουάσιγκτον. Τις τελευταίες έξι εβδομάδες, οι Ρεπουμπλικανοί έχουν ξοδέψει 20 εκατ. δολάρια έναντι 13 εκατ. των Δημοκρατικών για τηλεοπτικά σποτ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: