Σάββατο 3 Οκτωβρίου 2009

Ο άνθρωπος που επέζησε «απόπειρας» εκτέλεσης με ένεση σε φυλακή των ΗΠΑ

«Περιμένω τη δεύτερη απόπειρα της εκτέλεσής μου με άγχος. Το μυαλό μου γυρίζει συνεχώς στο ότι θα πρέπει να υποστώ το ίδιο βασανιστήριο με εκείνο που μου επέβαλαν οι Αρχές του Οχάιο εκείνη την Τρίτη, στις 15 Σεπτεμβρίου. Το πρωτόκολλο των εκτελέσεων της Πολιτείας δεν έχει αλλάξει, αλλά ούτε και η κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι φλέβες μου... ».

Ετσι τελειώνει ο Ρόμελ Μπρουμ την τετρασέλιδη ένορκη κατάθεση που έδωσε στην εισαγγελέα Μάρσια Ντιουκς .

Καταδικασμένος στην εσχάτη των ποινών για τον βιασμό και τον φόνο μιας 14χρονης το 1984, αφηγήθηκε πώς απέτυχε η πρώτη απόπειρα των Αρχών να τον εκτελέσουν με θανατηφόρο ένεση. Υστερα από δύο μαρτυρικές ώρες και δεκάδες οδυνηρά τρυπήματα, η ομάδα των νοσοκόμων δεν κατάφερε να βρει φλέβα για να του χορηγήσει το κοκτέιλ των ουσιών. Η υπόθεση έφερε για άλλη μία φορά στο προσκήνιο το ζήτημα της καταλληλότητας του ιατρικού προσωπικού που είναι επιφορτισμένο με τις εκτελέσεις στις ΗΠΑ.

Ο Δημοκρατικός κυβερνήτης του Οχάιο Τεντ Στρίκλαντ διέταξε την αναστολή της εκτέλεσης, ώσπου να διερευνηθεί το θέμα.

Ο Μπρουμ περιμένει τώρα την απόφαση του ομοσπονδιακού δικαστηρίου, το οποίο θα αποφασίσει για τον τρόπο της εκτέλεσής του, στις 30 Νοεμβρίου.

Αν και το έγκλημα που διέπραξε ήταν ειδεχθές, ο τρόπος με τον οποίο ο 53χρονος Αφροαμερικανός περιέγραψε τι πέρασε προκάλεσε σοκ.

«Θα πρέπει να βρήκαν κάποιον μυ, γιατί ο πόνος με έκανε να ουρλιάξω. Επειτα, οι νοσοκόμοι κατάφεραν να βρουν μια φλέβα στο δεξί μου χέρι, αλλά όταν προσπάθησαν να μου βάλουν τον ενδοφλέβιο καθετήρα την έχασαν και το αίμα άρχισε να τρέχει στο χέρι μου». Αφού του τύλιξαν τα χέρια σε ζεστές πετσέτες για να διευκολύνουν τη διαδικασία και έπειτα από αρκετά διαλείμματα, «ο νοσοκόμος παρατήρησε ότι η χρήση της ηρωίνης είχε καταστρέψει τις φλέβες μου» είπε ο Μπρουμ. Υστερα από δεκάδες τρυπήματα στα χέρια και στα πόδια του αλλά και αρκετές παύσεις και συστάσεις «να χαλαρώσει» , ο Μπρουμ κατέρρευσε ψυχολογικά.

«Ενιωθα πολύ άσχημα. Αρχισα να κλαίω από τον πόνο. Οι νοσοκόμοι έχωναν βελόνες σε σημεία που ήταν ήδη μωλωπισμένα και πρησμένα. Ζήτησα να σταματήσει η διαδικασία και αν ήταν δυνατόν να μιλήσω με τον δικηγόρο μου» πρόσθεσε.

http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=2&artId=291707&dt=03/10/2009

Δεν υπάρχουν σχόλια: