Σαν να μην έφθανε η συνεχής ροή πετρελαίου από την κατεστραμμένη εξέδρα, περίπου 800.000 λίτρα πετρελαίου καθημερινά, οι καιρικές συνθήκες εμποδίζουν το έργο του περιορισμού της πετρελαιοκηλίδας και της προστασίας των ακτών.
Βροχή, αέρας και τεράστια κύματα καθιστούν αδύνατη τη συλλογή και τη συγκράτηση του πετρελαίου μακριά από τις ακτές. Ήδη το μήκος της πετρελαιοκηλίδας έχει διάμετρο 80 επί 130 χιλιόμετρα και οι ειδικοί εκτιμούν πως είναι θέμα χρόνου πια πότε θα φθάσει στις ακτές. Η BP έχει ήδη δηλώσει ότι αναλαμβάνει το κόστος του καθαρισμού απαντώντας στο αίτημα του Αμερικανού προέδρου Ομπάμα που ζήτησε να πληρώσει επειδή αυτή προκάλεσε τη ζημιά.
Όμως σύμφωνα με εμπειρογνώμονες είναι ακόμη ασαφές τι σημαίνει αναλαμβάνει «όλα τα έξοδα». Ποια είναι όλα αυτά τα έξοδα, εφ’ όσον τελικά δεν έχει γίνει εκτίμηση του πραγματικού εύρους της καταστροφής, π.χ. τι θα γίνει με το πετρέλαιο που εξακολουθεί να χύνεται στη θάλασσα και κυρίως πόσα χρόνια θα πρέπει να περάσουν για αποκατασταθεί η φυσική ισορροπία στις ακτές και ενδεχομένως και στην ενδοχώρα. Ωστόσο η εταιρεία επιμένει ότι θα αναλάβει και αποζημιώσεις για καταστροφή περιουσιών, για προσωπικές βλάβες και γενικά «ό,τι ορίζει η νομοθεσία».
Εάν καταστραφούν τα υδρόβια φυτά – θα προκληθεί οικολογική καταστροφή
Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Μέχρι χθες ουδείς ειδικός μπορούσε να αποσαφηνίσει εάν και πότε θα καταφέρει η BP να σταματήσει την εκροή του πετρελαίου από την κατεστραμμένη εξέδρα. Εκπρόσωπος της BP δήλωσε ότι η κατάσταση είναι απελπιστική και είπε χαρακτηριστικά πως η όλη επιχείρηση «μοιάζει με εγχείρηση ανοιχτής καρδιάς σε σκοτάδι, σε 1.500 μέτρα βάθος». Δεν φαίνεται επομένως καθόλου πιθανό να πετύχουν άμεσα τα ειδικά ρομπότ να σταματήσουν την εκροή πετρελαίου.
Ο Αμερικανός Κρις Ρέντι, ειδικός στις οικολογικές καταστροφές και τα θαλάσσια οικοσυστήματα, εκτιμά πως «εάν φθάσουν στους υδροβιότοπους μεγάλες ποσότητες πετρελαίου και απορροφηθούν από τα υδρόβια φυτά» θα δημιουργηθεί τεράστιο πρόβλημα γιατί «τα φυτά αυτά συγκρατούν το έδαφος και εμποδίζουν την διάβρωσή του.»
Αυτό σημαίνει ότι σε περίπτωση απορρόφησης μεγάλης ποσότητας πετρελαίου ενδέχεται να κινδυνεύσει και η ενδοχώρα.
Θα καταφέρουν όμως το κράτος και η BP να εμποδίσουν αυτή την καταστροφή;
Το μόνο σίγουρο είναι ότι μέχρι αυτή τη στιγμή έχουν διαρρεύσει στη θαλάσσια περιοχή του Κόλπου του Μεξικού 9,8 εκατομμύρια λίτρα. Και εάν οι προσπάθειες της BP για το σταμάτημα της ροής πετρελαίου δεν αποδώσουν εντός των επόμενων οκτώ ημερών θα διαρρεύσουν στη θάλασσα άλλα 3,8 εκατομμύρια λίτρα πετρελαίου.
http://www.dw-world.de/dw/article/0,,5535872,00.html
Η μετοχή της BP υποχώρησε 25 σεντς ή 4,3%, στις 550,6 λίρες. Συνολικά έχει υποχωρήσει περισσότερο από 15% από την έκρηξη που σημειώθηκε στην εξέδρας γεώτρησης πετρελαίου της BP, πριν δύο εβδομάδες.
Η BP έχει αποδεχθεί την πλήρη υπευθυνότητα για τον καθαρισμό της πετρελαιοκηλίδας.
Αρνήθηκε ωστόσο να πάρει την ευθύνη για το ατύχημα, καθώς ο ελαττωματικός εξοπλισμός που προκάλεσε την έκρηξη ανήκε και δημιουργήθηκε από την εταιρεία Transocean. Οι μετοχές της Transocean έχουν υποχωρήσει περισσότερο από 20% από την έκρηξη μέχρι σήμερα.
Η BP δήλωσε ότι θα αναλάβει το κόστος της επιχείρησης καθαρισμού, που εκτιμά ότι θα ανέλθει στα 6 εκατ. δολάρια ανά μέρα αλλά αναμένεται να ζητήσει αποζημίωση από την Transocean.
Οι ειδικοί εκτιμούν ότι το συνολικό κόστος καθαρισμού, συμπεριλαμβανομένων των αποζημιώσεων, θα ανέλθει σε δισεκατομμύρια δολάρια.
http://www.enet.gr/?i=news.el.oikonomia&id=158600
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου