Έναν ιστορικό νόμο για την περικοπή των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα καύσιμα των αυτοκινήτων με παράλληλη ώθηση της αγοράς προς τα καθαρότερά εναλλακτικά καύσιμα, υιοθέτησε η Καλιφόρνια.
Οι προδιαγραφές των καυσίμων με χαμηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα εγκρίθηκαν από τη εξαιρετικά ισχυρή πολιτικά ρυθμιστική αρχή της ποιότητας του αέρα και χαιρετίστηκαν ως μία ιστορική πρωτοβουλία.
Η έγκριση αποτελεί την πρώτη κυβερνητική προσπάθεια σε όλον τον κόσμο να υποβληθούν τα καύσιμα των μεταφορών σε περιορισμούς για την απελευθέρωση αερίων του θερμοκηπίου που ενοχοποιούνται για την παγκόσμια υπερθέρμανση. Το μέτρο, εάν αποδώσει όπως σχεδιάστηκε, θα επιταχύνει τη μεταμόρφωση των οχημάτων και του υποστηρικτικού συγκοινωνιακού δικτύου το οποίο έχει οικοδομηθεί γύρω από το παράγωγα του πετρελαίου και τις μηχανές εσωτερικής καύσεως.
«Οι προδιαγραφές της Καλιφόρνιας, οι πρώτες στον κόσμο για καύσιμα χαμηλού άνθρακα, όχι μόνο θα μειώσουν την παγκόσμια μόλυνση, αλλά θα ανταμείψουν την καινοτομία, θα διευρύνουν τις επιλογές του καταναλωτή και θα ενθαρρύνουν την ιδιωτική επένδυση που χρειαζόμαστε για να μεταμορφώσουμε τις ενεργειακές υποδομές μας», δήλωσε ο κυβερνήτης της πολιτείας Αρνολντ Σβατσενέγκερ.
Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, σε παναμερικανικό επίπεδο, οι μεταφορές ευθύνονται για το 1/3 των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου ενώ στην Καλιφόρνια, που αποτελεί την κορυφαία αγορά αυτοκινήτου στις ΗΠΑ, το ποσοστό ανέρχεται στο 40%
Τουλάχιστον άλλες 11 πολιτείες εξετάζουν παρόμοια μέτρα ενώ ο πρόεδρος Ομπάμα έχει απευθύνει έκκληση για μία πανεθνική πολιτική καυσίμων χαμηλού άνθρακα για να επιτευχθεί ο στόχος της μείωσης των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου κατά 80% μέχρι τα μέσα του αιώνα. Αλλά τα στελέχη της βιομηχανίας της αιθανόλης και οι άλλοι επικριτές της ρύθμισης υποστηρίζουν ότι το μέτρο περιέχει ενδογενείς προκαταλήψεις εναντίον των βιοκαυσίμων, ειδικά όσων γίνονται από καλαμπόκι, οι οποίες θα υπονομεύσουν το στόχο να ελαττωθεί η κλιματική αλλαγή και να μειωθεί η εξάρτηση της χώρας από το ξένο πετρέλαιο.
Στον πυρήνα της ρύθμισης είναι οι νέες προδιαγραφές που απαιτούν από τα διυλιστήρια, τους παραγωγούς και τους εισαγωγείς των καυσίμων κίνησης να μειώσουν την περιεκτικότητα του άνθρακα κατά 10% έως το 2020 και περισσότερο αργότερα. Αναμένεται ότι θα μειώσει τις εκπομπές άνθρακα στην Καλιφόρνια κατά 16 εκατομμύρια μετρικούς τόνους την επόμενη δεκαετία και θα αντικαταστήσει το 20% των φυσικών καυσίμων της πολιτείας με καθαρότερες επιλογές, όπως ο ηλεκτρισμός, το υδρογόνο, το φυσικό αέριο και τα βιοκαύσιμα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μία αγορά εναλλακτικών καυσίμων, απομονωμένη από την αστάθεια των τιμών του πετρελαίου ενώ θα αφεθεί η ίδια η αγορά να αποφασίσει ποια καύσιμα θα ακμάσουν εμπορικά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου