Η αγωγή κατατέθηκε στο Γενικό Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τις ClientEarth, Transport & Environment, European Environmental Bureau και BirdLife International.
Το διακύβευμα είναι η δέσμευση της ΕΕ στο στόχο που έχει θέσει για συμμετοχή των ανανεώσιμων πηγών, όπως τα βιοκαύσιμα, σε ποσοστό 10% στα καύσιμα των μεταφορών μέχρι το 2020. Λόγω του συγκεκριμένου στόχου έχει δημιουργηθεί μια ευρωπαϊκή βιομηχανία με τζίρο 5 δισ. ευρώ ετησίως και μια μεγάλη αγορά για εισαγωγές από τη Βραζιλία, την Ινδονησία και τη Μαλαισία.
Σε κάποιες από τις εκθέσεις -στις οποίες την πρόσβαση επιζητούν οι τέσσερις μη κυβερνητικές οργανώσεις- εγείρεται μεν η προοπτική για υψηλότερα αγροτικά εισοδήματα στην ΕΕ, αλλά εκφράζονται ανησυχίες ότι οι καλλιέργειες για βιοκαύσιμα ενδέχεται να προκαλέσουν ελλείψεις τροφίμων στους φτωχότερους του πλανήτη.
Σε άλλες εκθέσεις υποστηρίζεται ότι τα βιοκαύσιμα ενδέχεται να οδηγήσουν σε αύξηση της ζήτησης για γη, ενθαρρύνοντας τους αγρότες στην τροπική ζώνη να επεκτείνουν την καλλιεργήσιμη γη σε ευαίσθητες περιοχές, όπως οι υδροβιότοποι και τα δάση της βροχής, εξέλιξη η οποία θα έχει καταστροφικές συνέπειες για το περιβάλλον.
«Οι σημερινές πολιτικές της Ένωσης για τα βιοκαύσιμα εγγυώνται την εκτεταμένη χρήση βιοκαυσίμων, αλλά δεν εγγυώνται τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Στην πραγματικότητα, είναι πιθανό να επιδεινώσουν την κατάσταση» επισημαίνει η Νούσα Ούρμπανσιτς της μη κυβερνητικής οργάνωσης για τις βιώσιμες μεταφορές Transport & Environment.
Οι τέσσερις μη κυβερνητικές οργανώσεις αποπειράθηκαν για πρώτη φορά να αποκτήσουν πρόσβαση σε αυτές τις εκθέσεις στις 15 του περασμένου Οκτωβρίου και υποστηρίζουν ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν συμμορφώθηκε με το νομικά δεσμευτικό περιθώριο της 9ης Φεβρουαρίου να τις δημοσιοποιήσει -ως όφειλε- στο πλαίσιο της νομοθεσίας για την ελευθερία της πληροφόρησης.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ/Reuters
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου