Πρόκειται για το απόλυτο success story στη βιομηχανία των εστιατορίων στην Ιαπωνία, η οποία, ειρήσθω εν παρόδω, πάει από το κακό στο χειρότερο. Το 2009 τα συνολικά έσοδά της μειώθηκαν 2,3%. Χρεοκόπησαν 674 εστιατόρια. Ανάμεσά τους και η εταιρεία που είχε το διάσημο «Νobu». Από την άλλη, οι μισθοί έχουν μειωθεί 12% την τελευταία δεκαετία και το ποσό που ξοδεύεται κατά κεφαλήν για φαγητό έξω 27%. Κοινώς, είναι μια τελείως ασύμφορη επενδυτική κίνηση το να ανοίξει κανείς εστιατόριο στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου.
Ομως η αλυσίδα φαστ φουντ σούσι «Κura» είναι η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα. Το τελευταίο οικονομικό έτος τα κέρδη των «Κura» αυξήθηκαν 20% και τους τελευταίους δύο μήνες έχουν ανοίξει επτά νέα καταστήματα. Σύμφωνα με την ιαπωνική παράδοση, το καλό σούσι κρίνεται στις λεπτομέρειες. Στα «Κura», όμως, αντί για τους μάστερ το φτιάχνουν... ρομπότ. Το σερβίρουν ταινιόδρομοι και κοστίζει μόλις 1,22 δολάρια. Οι πελάτες παραγγέλνουν από μια οθόνη αφής, μόλις τελειώσουν πετούν το πιάτο τους σε μια εσοχή δίπλα στο τραπέζι, όπου εκεί μετράται το σύνολο των πιάτων κιόλας, και βγαίνει ο λογαριασμός. Αυτό ειδικά το λατρεύουν οι Γιαπωνέζες, γιατί η παρέα τους, λένε, δεν προλαβαίνει να δει πόσο έφαγαν. Δεν υπάρχει μάνατζερ σε κάθε εστιατόριο, μόνο τρία κέντρα ελέγχου σε όλη την Ιαπωνία που επιβλέπουν και τα 262 καταστήματα.
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=3&artid=4612066
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου