Τετάρτη 29 Οκτωβρίου 2008

Μόνο μέσω Internet θα εκδίδεται από το 2009 ιστορική εφημερίδα των ΗΠΑ

Η ιστορική εφημερίδα The Christian Science Monitor πρόκειται να διακόψει την εκτύπωσή της σε χαρτί και να γίνει η πρώτη μεγάλη εφημερίδα στις ΗΠΑ που θα εκδίδεται αποκλειστικά και μόνο μέσω του Διαδικτύου, δήλωσε ο υπεύθυνος για την έκδοσή της, Τζων Γιέμα, την Τρίτη.
Σε ανακοινωθέν του ο Γιέμα επισήμανε ότι η κίνηση θα μειώσει σημαντικά το κόστος παραγωγής της Monitor, η οποία εκδίδεται εδώ κι έναν αιώνα και τυγχάνει μεγάλου σεβασμού στο χώρο του αμερικανικού Τύπου. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια είδε την κυκλοφορία της να μειώνεται στα 52.000 φύλλα από 200.000 το 1970.
Η εφημερίδα, που εκδίδεται έως σήμερα από Δευτέρα έως Παρασκευή, θα σταματήσει να τυπώνεται τον Απρίλιο του 2009, και τον ίδιο καιρό θα εκδώσει ένα νέο κυριακάτικο περιοδικό. Ο Γιέμα είπε ότι η κίνηση θα επιτρέψει στην εφημερίδα να διατηρήσει σε λειτουργία τα οκτώ γραφεία της στο εξωτερικό, ενώ θα μειώσει σημαντικά τα κόστη.
«Έχουμε την πολυτέλεια -την ευκαιρία- να κάνουμε ένα άλμα που οι περισσότερες εφημερίδες θα χρειαστεί να κάνουν τα επόμενα πέντε χρόνια» ανέφερε ο Γιέμα.
Η Christian Science Monitor είναι μη κερδοσκοπική και υποστηρίζεται από την First Church of Christ, Scientist της Βοστόνης, χάρη σε δωρεές κι ένα καταπίστευμα.
Ο Γιέμα είπε ότι η διεύθυνση της εφημερίδας έλαβε αυτήν την απόφαση έπειτα από έρευνα δύο χρόνων και πρόσθεσε ότι πιστεύει πως η μετάβαση θα επιτρέψει στην εφημερίδα να εξισορροπήσει τον προϋπολογισμό της μέσα σε πέντε χρόνια. Το 2007, η εφημερίδα παρουσίασε απώλειες 19 εκατ. δολαρίων.
Η δικτυακή εκδοχή της Μόνιτορ καταγράφει σήμερα 3 εκατ. page views τον μήνα. Ο Γιέμα ελπίζει ότι θα αυξηθούν σε 20-30 εκατ. το μήνα τα επόμενα πέντε χρόνια.
Η ανακοίνωση σημειώθηκε μια ημέρα μετά τη δημοσιοποίηση έρευνας που κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η κυκλοφορία των εφημερίδων μειώθηκε 4,6% το 2007, συνεχίζοντας την πολυετή της πτώση που αποδίδεται στην εξάπλωση του Διαδικτύου. Πολλές εφημερίδες αντέδρασαν μειώνοντας το προσωπικό, τις σελίδες τους και τα λειτουργικά τους κόστη, αλλά επλήγησαν ακόμη βαρύτερα από την οικονομική κρίση, που σηματοδότησε ραγδαία πτώση των διαφημιστικών τους εσόδων.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ/Γερμανικό

Δεν υπάρχουν σχόλια: