Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 2007

Το «ιπτάμενο πλοίο» φέρνει επανάσταση στις μεταφορές

.

Η ΝΟΤΙΑ Κορέα ανακοίνωσε την ανάπτυξη και κατασκευή ενός «ιπτάμενου πλοίου», με ικανότητα μεταφοράς μέχρι και εκατό τόνων εμπορευμάτων με ταχύτητα μέχρι 300 χιλιομέτρων την ώρα.
Το βάρους τριακοσίων τόνων όχημα αναμένεται να είναι έτοιμο μέχρι το 2012, σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσαν κυβερνητικοί αξιωματούχοι της χώρας. Το σκάφος θα έχει μήκος 77 μέτρα και πλάτος 65 μέτρα, ενώ θα εκμεταλλύεται την φυσική άνωση που επιτυγχάνεται όταν ένα αντικείμενο ταξιδεύει σε πολύ χαμηλό ύψος από την επιφάνεια της θάλασσας. Το κόστος του προγράμματος ανέρχεται στα 91,7 εκατομμύρια δολάρια, και έχει ήδη επιδοτηθεί από τα αρμόδια υπουργεία, ενώ ιδιωτικές εταιρείες θα συνεισφέρουν ακόμη 90 εκατομμύρια δολάρια.
Το υπουργείο Μεταφορών της χώρας ανακοίνωσε ότι μελετάται η κατάρτιση νέων νόμων που θα θεσμοθετήσουν το πλαίσιο λειτουργίας και πλοήγησης του νέου οχήματος. «Η λειτουργία του νέου οχήματος θα αποφέρει ετησίως ένα τρισεκατομμύριο γουόν στην οικονομία της χώρας αλλά και πολλές ευκαιρίες απασχόλησης σε αυτό τον τομέα».
Η Νότια Κορέα έχει ξεκινήσει το σχεδιασμό του σκάφους από το 1995, ενώ δοκίμασε ένα πρωτότυπο το 2001 και τον Ιούλιο του 2007. Η Ρωσία, η Κίνα, οι ΗΠΑ και η Ιαπωνία μελετούν και αυτές την κατασκευή ενός τέτοιου σκάφους για πολιτικούς αλλά και στρατιωτικούς σκοπούς.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από Γαλλικό Πρακτορείο

2 σχόλια:

Panzan είπε...

FLYSHIP 80: Ιπτάμενο... πλοίο
26/10/2007

Έχει πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα από ένα πλοίο και παραπλήσια εκείνης ενός αεροσκάφους, εκτελεί πιστά και με ακρίβεια το χρονοδιάγραμμα των δρομολογίων του, εξασφαλίζει για τους επιβάτες του την άνεση ενός αεροπλάνου αφού δεν το επηρεάζει ο κυματισμός, ενώ το εισιτήριό του κοστίζει όσο το αντίστοιχο ενός πλοίου.
Μιλάμε για το υπερσύγχρονης τεχνολογίας σκάφος φαινομένου επίδρασης επιφανείας με την εμπορική ονομασία FLYSHIP 80, που αναμένεται να φέρει επανάσταση στις θαλάσσιες μεταφορές από το 2009.
Η εμφάνιση του FLYSHIP 80 μπερδεύει καθώς δεν είναι λίγοι όσοι το χαρακτηρίζουν αεροπλάνο ή υδροπλάνο. Όμως, ανήκει στην κατηγορία του πλοίου, αφού από το 2002 τα σκάφη «φαινομένου επίδρασης επιφάνειας» ταξινομήθηκαν ως πλοία από τον Διεθνή Οργανισμό Ναυτιλίας (IMO), ενώ από το 2004 υπάρχει στην Ελλάδα και αντίστοιχη διάταξη σε ισχύ (Π.Δ. 171/2004). Έμπνευση για την κατασκευή του αποτέλεσε το πέταγμα του γλάρου, που συχνά πετά πάνω από τα κύματα χωρίς να κουνά για μεγάλο χρονικό διάστημα τα φτερά του.
Ομοίως, τα ιπτάμενα... πλοία εκμεταλλεύονται το φαινόμενο επίδρασης πτέρυγας σε επιφάνεια «Wing in ground effect» (WIG), χάρη στο οποίο κρατούνται σε απόσταση από τη θάλασσα ή το έδαφος με την αρκετά μεγάλη δύναμη του αέρα που εγκλωβίζεται μεταξύ της πτέρυγας και της θάλασσας. Συγκεκριμένα, όταν ένα αεροδυναμικού σχήματος σκάφος τεχνολογίας WIG και τύπου Α πετάει λίγο πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, δημιουργείται ένα δυνατό στρώμα αέρα που το ακολουθεί και στην κίνησή του προς τα εμπρός. Η δύναμη αυτή είναι 250% μεγαλύτερη απ’ ό,τι αν το σκάφος βρισκόταν στην επιφάνεια της θάλασσας ή πολύ πάνω από αυτήν. Έτσι, χρειάζεται μηχανή μικρής ιπποδύναμης για την κίνησή του σε αντίθεση με ένα αεροπλάνο ή ένα πλοίο που απαιτούν μηχανές πολύ μεγαλύτερης ιπποδύναμης για να μεταφέρουν το ίδιο φορτίο, επειδή το πρώτο πετάει πολύ ψηλότερα και το δεύτερο κινείται μέσα στο νερό.

Τα σκάφη αυτά πρόκειται να κατασκευαστούν από την γερμανικές εταιρείες Fischer Flugmechanic και AFD GmbH σε συνεργασία με τον κ. Dr. Ulf-Dieter Ulken, ενώ και τα αποκλειστικά δικαιώματα συνεργασίας σε Ελλάδα και Κύπρο έχει ο κ. Παναγιώτης Ζάγκλης. Οι δηλώσεις του τελευταίου αντικατοπτρίζουν σε ποιο στάδιο βρίσκεται η όλη διαδικασία: «Ήδη μόλις πολύ πρόσφατα ανακοινώθηκε από την εταιρεία Fischer Flugmechanic ότι έχει ξεκινήσει η μελέτη και κατασκευή ενός σκάφους 20 θέσεων επιβατών για λογαριασμό εταιρείας από την Ν.Α. Ασία».

Στα πλεονεκτήματα των FLYSHIP 80, που θα μεταφέρουν 80 επιβάτες το καθένα (ακόμη διατίθεται και η έκδοση FLYSHIP 96 με 96 επιβάτες σε θέσεις οικονομικής κατηγορίας και μεταφοράς λιγότερου επιπλέον φορτίου, με τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά), συγκαταλέγονται η χαμηλή κατανάλωση ναυτιλιακού καυσίμου, το χαμηλό κόστος λειτουργίας-συντήρησης που συνδέεται άμεσα με τα φθηνά εισιτήρια, ο μειωμένος εξωτερικός θόρυβος λόγω της κάλυψης που έχουν οι έλικες, η δυνατότητα να συνεχιστεί το ταξίδι σε περίπτωση βλάβης της μίας εκ των δύο μηχανών του, η εύκολη πρόσβαση στις υπάρχουσες λιμενικές υποδομές χάρη στις αναδιπλούμενες πτέρυγες, είναι ιδιαίτερα φιλικό στο περιβάλλον και τέλος το σκάφος είναι εξοπλισμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε ναυτιλιακά βοηθήματα και όργανα βάσει τόσο των πιο σύγχρονων κανόνων του High Speed Craft code (HSC) όσο και των τελευταίων προδιαγραφών ασφαλείας της γνωστής διεθνής συνθήκης SOLAS.
Στις ελληνικές θάλασσες ενδεικτικά αναφέρουμε ότι με το FLYSHIP 80 θα μπορούμε να φτάσουμε στα Χανιά σε 1 ώρα και 20 λεπτά από τον Πειραιά, ταξιδεύοντας με ταχύτητα πάνω από 200 χλμ./ώρα και «πετώντας» μέχρι και 12 μέτρα πάνω από το κύμα και με ενδεικτική τιμή ναύλου γύρω στα 70 ευρώ, όταν το γρηγορότερο πλοίο της ελληνικής ακτοπλοΐας θέλει περίπου 5 ώρες για να καλύψει το ίδιο δρομολόγιο με σχεδόν την ίδια τιμή εισιτηρίου.
Παράλληλα με το σκάφος FLYSHIP 80 υπάρχει στην αγορά και μια μικρότερη έκδοση του με την εμπορική επωνυμία Airfish 8 που διατίθεται από εταιρεία με έδρα την Σιγκαπούρη. Το σκάφος παραγωγής Airfish 8 θα έχει τη δυνατότητα μεταφοράς επιβατών από 10 μέχρι 12 ενώ θα αναπτύσσει ταχύτητα 160 χιλ./ώρα με μηχανή αυτοκινήτου!!! Μάλιστα τον περασμένο Απρίλιο ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι δοκιμαστικές διαδρομές του πρωτότυπου σκάφους (Airfish 8 – 001) στην περιοχή της Ταϊλάνδης, ενώ ήδη έχουν προχωρήσει σε ικανοποιητικό βαθμό οι διαδικασίες για την κατασκευή του δεύτερου σκάφους (Airfish 8 – 002) που αναμένεται να έχουν πλήρως ολοκληρωθεί στο τέλος του 2008 ώστε αυτό να διατεθεί στην παγκόσμια αγορά προς πώληση.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά του FLYSHIP 80

Ολικό μήκος 36,6 μ.
Μέγιστο πλάτος 37,0 μ.
Πλάτος (με σηκωμένα φτερά) 14,1 μ.
Συνολικό ύψος (με την ουρά) 10 μ.
Επιφάνεια καμπίνας 125 τ.μ.
Αριθμός επιβατών 80 (VIP και οικονομική) συν 3 μέλη πληρώματος

Συνολικό βάρος 40 τόνοι

Συνολικό ωφέλιμο φορτίο 10 τόνοι
Ισχύς ταξιδιού μεταξύ 1.000 και 1.300 kW *
Πιστοποίηση Γερμανικού Νηογνώμονα (Germanischer Lloyd’s)
Ταχύτητα ταξιδιού 112 knots (ή 207 χλμ./ώρα)
Τυπικό ύψος ταξιδιού 1,5 με 3 μέτρα (πάνω από την κορυφή του κύματος)
Κατανάλωση καυσίμου μεταξύ 1,5 και 2,5 lt.* – 100 χλμ./θέση
Μέγιστο ύψος κύματος για αποθαλάσσωση 2,5 μ.
Μέγιστο ύψος κύματος ταξιδιού: 5 μ.
(* οι διαφορετικές τιμές σχετίζονται με τις καιρικές συνθήκες)

http://www.radiopoint.gr/plugins/p2_news/printarticle.php?p2_articleid=355

Βασίλης Γεωργίου είπε...

Αυτό και αν είναι καινοτομία στις μεταφορές.