Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2007

νευρική ανορεξία από τον Ολιβιέρο Τοσκάνι


Αλλη μία διαφημιστική εκστρατεία που σοκάρει παρουσίασε ο φωτογράφος Ολιβιέρο Τοσκάνι γνωστός για τις πολύκροτες φωτογραφήσεις για την εταιρεία Benetton. Αυτή τη φορά το αντικείμενο του είναι η νευρική ανορεξία και η φωτογραφία του απεικονίζει μία αποστεωμένη γυμνή γυναίκα και το σύνθημα «όχι στην ανορεξία».
Πρόκειται για την Γαλλίδα Ισαμπέλ Καρό, κωμικό, 27 ετών, που δηλώνει ότι πάσχει από ανορεξία από 13 ετών.
Η διαφήμιση εμφανίστηκε τη Δευτέρα, ημέρα έναρξης της εβδομάδας μόδας στο Μιλάνο ενώ, εκτός από τον Τύπο εμφανίστηκε και στους δρόμους.
Αν και η βιομηχανία της μόδας είδε μάλλον θετικά την καμπάνια, οργανώσεις φροντίδας ανορεξικών τονίζουν ότι προσφέρει κακή υπηρεσία σε όσους πάσχουν.
Η ιταλική οργάνωση ABA τονίζει ότι τελικά η καμπάνια ίσως παροτρύνει νεαρές ανορεξικές γυναίκες να μιμηθούν την Καρό.
Η εταιρεία, από την πλευρά της, υπερασπίζεται την επιλογή του φωτογράφου και σερ ανακοίνωση τονίζει ότι η εικόνα «δείχνει σε όλους την πραγματικότητα της ασθένειας που προκαλείται από στερεότυπα που προκύπτουν από τον κόσμο της μόδας».
Θετικά εκφράστηκε και η Ιταλίδα υπουργός Υγείας υπογραμμίζοντας ότι η ανορεξία είναι ασθένεια που αφορά όλους.
Εξαιτίας των θανάτων ανορεξικών μοντέλων, ο κόσμος της μόδας έχει επανεξετάσει τις προϋποθέσεις για την ηλικία και τις σωματικές διαστάσεις των μοντέλων ενώ έχει δεχτεί και αυστηρή κριτική για τα πρότυπα που προβάλλονται.
Ο Τοσκάνι είχε στο παρελθόν προκαλέσει σάλο με τις διαφημίσεις που υπέγραψε για την Benettton και τα ασυνήθιστα, προκλητικά θέματά τους. Με το φακό του κατέγραψε έναν ετοιμοθάνατο ασθενή του AIDS και φυλακισμένους λίγο πριν τη εκτέλεση. Σε άλλη καμπάνια είχε προκαλέσει την αντίδραση της Καθολική Εκκλησίας στην Ιταλία.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από Associated Press

2 σχόλια:

Maria Mikro Analogo είπε...

Ο Τοσκάνι δεν κάνει απλές φωτογραφήσεις, κοινωνική κριτική με κλωτσιές και χαστούκια κάνει! Έβλεπα χθες στις ειδήσεις τις αντιδράσεις των Ιταλών και έπαθα πλάκα...

geokalp είπε...

Βασικά θέλει να σοκάρει τη κοινή γνώμη!
Είναι κι αυτό μια μορφή extra διαφήμισης...