Στις δοκιμές που πραγματοποίησε πρόσφατα μια αμερικανική εταιρεία, το φορτηγάκι TerraMax ξεκίνησε με τη θέση του οδηγού άδεια, κάλυψε απόσταση μερικών δεκάδων μέτρων σε έναν χωματόδρομο και σταμάτησε στη διασταύρωση μέχρι να αραιώσει η κίνηση.
Το πράσινο, ογκώδες όχημα των 12 τόνων μπορεί να οδηγεί τον εαυτό του, βασιζόμενο σε κάμερες, αποστασιόμετρα λέιζερ και σύστημα GPS για να καθορίζει τη διαδρομή και τις κινήσεις του. Το φορτηγάκι της Oshkosh Truck Co, με έδρα το Ουισκόνσιν, δέχεται και ανθρώπους ως οδηγούς, αρκεί να μην είναι πατημένο το κουμπί «auto drive» (αυτόματη οδήγηση).
Η τεχνολογία προορίζεται για τον αμερικανικό στρατό, καθώς το 2001 το Κογκρέσο αποφάσισε ότι έως το 2015 ένα στα τρία οχήματα μάχης θα πρέπει να κινείται αυτόνομα.
Φανταστείτε μια αυτοκινητοπομπή 40 φορτηγών στην αμερικανική έρημο που απαιτεί 80 στρατιώτες, σχολιάζει ο εκπρόσωπος της εταιρείας Χοακίν Σάλας. Αν τα περισσότερα από τα οχήματα αυτά οδηγούσαν τον εαυτό τους, η αυτοκινητοπομπή θα χρειαζόταν μόνο 10 άτομα.
«Περιορίζεις τον αριθμό των ανθρώπων που εκτίθενται στα εχθρικά πυρά» εξηγεί ο Σάλας, πρώην πεζοναύτης. Η εταιρεία, που προβλέπει πωλήσεις 7 δισ. δολαρίων για το 2008, έχει δαπανήσει «δεκάδες εκατομμύρια δολάρια» για την ανάπτυξη του υλικού και του λογισμικό του TerraMax.
Το αυτόνομο φορτηγάκι θα συμμετάσχει φέτος στον αγώνα ταχύτητας για αυτόματα οχήματα που οργανώνει η Υπηρεσία Προηγμένων Ερευνητικών Προγραμμάτων Αμυνας (DARPA) του υπουργείου Αμυνας.
Το 2005, μόνο πέντε από τα 23 οχήματα που συμμετείχαν κατάφερε να ολοκληρώσει τη διαδρομή. Φέτος, όμως, οι επιδόσεις έχουν βελτιωθεί και ο ανταγωνισμός αναμένεται να είναι σκληρός, με νέες συμμετοχές από το Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης (MIT) και του Πανεπιστημίου Cornell.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από Associated Press
Το πράσινο, ογκώδες όχημα των 12 τόνων μπορεί να οδηγεί τον εαυτό του, βασιζόμενο σε κάμερες, αποστασιόμετρα λέιζερ και σύστημα GPS για να καθορίζει τη διαδρομή και τις κινήσεις του. Το φορτηγάκι της Oshkosh Truck Co, με έδρα το Ουισκόνσιν, δέχεται και ανθρώπους ως οδηγούς, αρκεί να μην είναι πατημένο το κουμπί «auto drive» (αυτόματη οδήγηση).
Η τεχνολογία προορίζεται για τον αμερικανικό στρατό, καθώς το 2001 το Κογκρέσο αποφάσισε ότι έως το 2015 ένα στα τρία οχήματα μάχης θα πρέπει να κινείται αυτόνομα.
Φανταστείτε μια αυτοκινητοπομπή 40 φορτηγών στην αμερικανική έρημο που απαιτεί 80 στρατιώτες, σχολιάζει ο εκπρόσωπος της εταιρείας Χοακίν Σάλας. Αν τα περισσότερα από τα οχήματα αυτά οδηγούσαν τον εαυτό τους, η αυτοκινητοπομπή θα χρειαζόταν μόνο 10 άτομα.
«Περιορίζεις τον αριθμό των ανθρώπων που εκτίθενται στα εχθρικά πυρά» εξηγεί ο Σάλας, πρώην πεζοναύτης. Η εταιρεία, που προβλέπει πωλήσεις 7 δισ. δολαρίων για το 2008, έχει δαπανήσει «δεκάδες εκατομμύρια δολάρια» για την ανάπτυξη του υλικού και του λογισμικό του TerraMax.
Το αυτόνομο φορτηγάκι θα συμμετάσχει φέτος στον αγώνα ταχύτητας για αυτόματα οχήματα που οργανώνει η Υπηρεσία Προηγμένων Ερευνητικών Προγραμμάτων Αμυνας (DARPA) του υπουργείου Αμυνας.
Το 2005, μόνο πέντε από τα 23 οχήματα που συμμετείχαν κατάφερε να ολοκληρώσει τη διαδρομή. Φέτος, όμως, οι επιδόσεις έχουν βελτιωθεί και ο ανταγωνισμός αναμένεται να είναι σκληρός, με νέες συμμετοχές από το Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης (MIT) και του Πανεπιστημίου Cornell.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από Associated Press
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου