Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2007

«Παρέλυσε» η Γαλλία από την απεργία κόντρα στην εργασιακή μεταρρύθμιση

Σε «παράλυση» οδήγησε τη Γαλλία η επίδειξη πυγμής των συνδικάτων κόντρα στην προωθούμενη μεταρρύθμιση στο δημόσιο τομέα που βάζει «ψαλίδι» σε συνταξιοδοτικά ωφέλη. «Χειρόφρενο» τράβηξαν οι εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς, στέλνοντας ηχηρό μήνυμα στον Νικολά Σαρκοζί.
Η απεργιακή κινητοποίηση των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων ετών. Ζητούμενο για τα συνδικάτα είναι να κάνουν μία επίδειξη ενότητας που δεν έχει δει η Γαλλία από τις απεργίες του 1995 επί προεδρίας Ζακ Σιράκ, όταν η χώρα παρέλυσε και ...κόπηκε η όρεξη του τότε Γάλλου προέδρου για εργασιακή μεταρρύθμιση.
Αντιδρώντας στην προωθούμενη μεταρρύθμιση του καθεστώτος των συντάξεων σε ειδικές κατηγορίες των δημοσίων υπαλλήλων, τα οκτώ συνδικάτα που συμμετέχουν στην απεργία προγραμματίζουν και διαδηλώσεις σε 60 γαλλικές πόλεις, ενώ την προσεχή Δευτέρα θα συνεδριάσουν εκ νέου για να αποφασίσουν νέες απεργιακές κινητοποιήσεις.
Στην περιοχή του Παρισιού κυκλοφορούν ελάχιστες αμαξοστοιχίες ενώ σχεδόν εκτός λειτουργίας είναι όλες οι γραμμές του μετρό.
Το συνδικάτο σιδηροδρομικών SNCF ανακοίνωσε ότι σε εθνικό δίκτυο κυκλοφορούν μόνο 46 υπερταχείες (TGV) σε σύνολο 700 , οκτώ από τις ς δέκα από τις δέκα αμαξοστοιχίες Eurostar που συνδέουν το Παρίσι με το Λονδίνο και έξι από τις δέκα αμαξοστοιχίες Thales που συνδέουν τη γαλλική πρωτεύουσα με το Αμστερνταμ, τις Βρυξέλλες και την Κολονία.
Οι πολίτες αναγκάστηκαν να καταφύγουν στα αυτοκίνητά τους με αποτέλεσμα να ακολουθήσει κυκλοφοριακό χάος.
Περίπου 500.000 εργαζόμενοι στις ελεγχόμενες από το κράτος εταιρείες δικαιούνται να είναι μέρος αυτού του υπό ανάκληση συνταξιοδοτικού καθεστώτος που δίνει δικαίωμα σύνταξης στα 37,5 έναντι των 40 ετών για τους υπόλοιπους εργαζόμενους, και περίπου 1,1 εκατομμύριο συνταξιούχοι απολαμβάνουν σήμερα τα σχετικά προνόμια.
Ο Νικολά Σαρκοζί έχει διαμηνύσει ότι θα προχωρήσει στην υλοποίηση της προεκλογικής του δέσμευσης για μεταρρυθμίσεις «ήρεμα, αλλά αποφασιστικά». Έχει χαρακτηρίσει τα ειδικά συνταξιοδοτικά ωφέλη «δαπανηρά, απαρχαιωμένα και άδικα», ενώ υπογραμμίζοντας την αποφασίστικότητά του να προχωρήσει παρά τις κοινωνικές αντιδράσεις αρκέστηκε την Τετάρτη να πεί: «Γι' αυτό εκλέχθηκα»...
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από Associated Press

1 σχόλιο:

geokalp είπε...

20/10/07

Την δυσαρέσκεια των επιβατών οι οποίοι ταλαιπωρήθηκαν για δεύτερη ημέρα από την απεργία αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στις μεταφορές την ίδια στιγμή που ορισμένα σωματεία διακόπτουν τις κινητοποιήσεις αφού έφτασαν σε συμφωνία με την κυβέρνηση.

Η κυβέρνηση έκλεισε συμφωνία με το συνδικάτο FGAAC σύμφωνα με την οποία οι οδηγοί τρένου του συνδικάτου θα βγαίνουν στη σύνταξη πέντε χρόνια νωρίτερα από τους άλλους.

Η συμφωνία εξόργισε τα άλλα συνδικάτα τα οποία έλπιζαν να διατηρήσουν ένα ενιαίο μέτωπο απέναντι στην κυβέρνηση, το οποίο διασπάστηκε μετά την συμφωνία κυβέρνησης-FGAAC για πρόωρες αλλά μειωμένες συντάξεις. Από την πλευρά του εκπρόσωπος του συνδικάτου απέρριψε την κριτική των άλλων συνδικάτων και τόνισε ότι το θέμα νέων απεργιών είναι λήξαν σε ό,τι αφορά το FGAAC.

Η απεργία, μία από τις μεγαλύτερες της τελευταίας δεκαετίας με συμμετοχή άνω του 70%, διεξάγονταν σαν διαμαρτυρία για την απόφαση της κυβέρνησης να περικόψει συνταξιοδοτικά προνόμια στα βαρέα επαγγέλματα. Όπως εκτιμούν αναλυτές η απεργία δυσχεραίνει την προσπάθεια του Γάλλου προέδρου Νικολά Σαρκοζί να εφαρμόσει τις μεταρρυθμίσεις αν και τις στηρίζει μεγάλο μέρος του εκλογικού σώματος.

Από τη Λισαβόνα όπου παρέστη στο Συμβούλιο Κορυφής της ΕΕ, ο Ν.Σαρκοζί επαναεπιβεβαίωσε προς τους δημοσιογράφους την θέλησή του να προχωρήσει τις μεταρρυθμίσεις.

Ορισμένα σωματεία ήδη αναβάλλουν για την Δευτέρα την απόφαση για την συνέχιση και διεύρυνση των κινητοποιήσεων. Οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία του Παρισιού και στην διαχείριση κυκλοφορίας των τρένων θα επανέλθουν κανονικά το Σάββατο στην εργασία τους.

Μέσα στην Παρασκευή, η κυκλοφορία πολλών μέσων έγινε πυκνότερη χωρίς να λείψουν τα προβλήματα συνωστισμού στις αποβάθρες και τους σταθμούς. Όπως έδειξαν και οι δημοσκοπήσεις, η συμπαράσταση του κοινού στους απεργούς μειώθηκε την δεύτερη ημέρα και είναι πιθανό ότι θα μειωθεί και άλλο μέσα στο Σαββατοκύριακο.

Οι επιβάτες, πάλι, προσπάθησαν να μεταβούν στις εργασίες τους με κάθε μέσο: ποδήλατα, μοτοποδήλατα ακόμα και πατίνια. Μόνο το ένα τρίτο των τρένων κυκλοφορούσαν στην ώρα αιχμής το πρωί της Παρασκευής.

Εκπρόσωποι των εργατικών σωματείων θα συναντηθούν με τον Σαρκοζί μέσα στην επόμενη εβδομάδα και ήδη εξετάζουν περισσότερες κινητοποιήσεις αν ο πρόεδρος προχωρήσει στις μεταρρυθμίσεις που έχει δηλώσει ότι θα πραγματοποιήσει.